fredag 6. februar 2009

Langt inne i skogen av Arild Nyquist

Hallo, langt inne i skogen?
Er du der, langt inne i skogen?
Er du der, langt inne i skogen?
Gjemmer du deg, langt, langt inne i skogen og ikke vil komme ut.
Jeg vil så gjerne hilse på deg, også kan du hilse på meg, og snakke med meg, og bli kjent med meg du også.

Jeg synes det er dumt at du gjemmer deg der langt inne i skogenog ikke kan se meg, og at jeg står her ute på vegen og ikke kan se deg, for hvis vi ikke kan se hverandre og snakke med hverandre tenker vi kanskje stygge ting om hverandre.
- Du tror at jeg er en tyv, og jeg tror at du er en tyv
og du tror at jeg er stor og stygg og sterk og vil slå deg,
og jeg tror at du er stor og stygg og sterk og vil slå meg,
og slik står vi langt langt fra hverandre og tenker dumme stygge
tanker om hverandre og derfor roper jeg på deg nå, jeg roper så høyt jeg bare kan:
KOM UT AV SKOGEN DA, KOM UT OG HILS PÅ MEG DA!

Vil du ikke sier du?
Tør du ikke sier du?
Vil du at jeg skal komme til deg i stedet?
Ja, da kommer jeg da.
Nå kommer jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar