onsdag 25. februar 2009

Heklet slumreteppe for sommerens sene kvelder i BAKHAGEN


Var inne på bloggen til Mias Landliv ( miaslandliv.blogspot.com ) tidligere i vinter og kom over innlegget den 18. januar, tror jeg det var, og jeg ble så inspirert av bildet med bamsen i senga sammen med et hekleteppe med "oldemorruter".

Jeg ble så inspirert av det nydelige bildet med det vakre teppet at jeg dro til garnbutikken og handlet garn og satte i gang selv. På bildet over så ser dere noen av de lappene jeg alerede har rukket å hekle. Med tanke på at det sikkert er over 20 år siden sist jeg heklet er jeg svært så fornøyd;-)

Ut av dette igjen fant jentene mine fram strikkingen sin og den ene lærte jeg å hekle. Dagen etter kom ei vennine til den ene på besøk og det ble heklekurs på henne også, med planer om å hekle en lue med blomst på. Etter dette har jeg lært ei venninne å hekle, moren min lurer på om hun skal lage et teppe til hytta og jeg selv holder på med lapp nummer 15:-) Ei anna vennine tok opp igjen strikkingen av ei søt jakke til barnebarnet sitt. Snakk om at en snøball kan rulle og bli stor!

Tusen takk for inspirasjon!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar